מוט חילוץ מתח גבוה

עולם העבודה הוא עולם בו יש לצערנו לא מעט תאונות. מספיק שנפתח את הרדיו או הטלוויזיה או נגלוש באתרי החדשות השונים באינטרנט, בכדי שניווכח שהתאונות הללו הן כבר מכת מדינה של ממש. יום יום אנו שומעים על תאונות שנגרמות מסיבות שונות, ואפשר לנתח אותן שוב ושוב אבל בשורה התחתונה אנשים נפגעים כשבמרבית המקרים הפציעות הן קלות ובחלק מהמקרים הפציעות הן קשות ואף מגיעות לכדי מוות. יש גורמים שונים לתאונות הללו ויש אמצעים שונים למנוע לפחות חלק לא מבוטל מהן, ואחת מהדרכים להתמודד עם התאונות הללו היא עם אמצעי בטיחות. יש אמצעי בטיחות שאמורים למנוע פגיעה ויש אמצעי בטיחות שאמורים להקטין את הנזק.

מה זה אומר?

את אמצעי הבטיחות שאמורים מנוע פגיעה כולנו מכירים. יש את הקסדה שאמורה לשמור על הראש של מי שעובד והיא אמורה להיות עם יכולת להתמודד עם איומים ספציפיים, מה שאומר שלצורך העניין אם היא מיועדת לעבודה בבניין היא אמורה להגן על הראש מפני חפצים כבדים שנופלים. יש את משקפי המגן שאמורים לשמור על העיניים כך שהם לא ייפגעו מחומרים שונים, מאבק ומכל דבר אחר, יש בגדי מגן שאמורים גם כן לשמור על איברי הגוף, יש נעלי בטיחות שיש בהם ברזל שאמור לבלום פגיעה מחפצים כבדים, ועוד אביזרים שונים ששומרים על העובד. אבל יש עוד סכנה שצריך לתת עליה את הדעת וזו סכנת ההתחשמלות.

הסכנות בהתחשמלות

התחשמלות היא מעבר של זרם חשמל בתוך גופו של אדם, מה שקורה בדרך כלל במגע עם חוט גלוי שיש בו חשמל חי, התעסקות עם מכשיר שמחובר לחשמל וכדומה. הסכנות בהתחשמלות הן הרס של ואיברים פנימיים איפה שהזרם עובר (הוא שואף להגיע לקרקע) בנוסף, חורי כניסה ויציאה של הזרם בכף היד במקום כניסת הזרם וברגל במקום יציאת הזרם, הפרעות חמורות בקצב הלב וכמובן, דום לב ומוות. אך הבעיה בהתחשמלות היא שלא רק הנפגע נמצא בסכנה אלא כל עוד יש חשמל חי, גם מי שייגע בו ייפגע מהזרם ולכן בשביל לחלץ אדם ממצב זה, בשביל לנתק אותו מהזרם, צריך בין השאר מוט חילוץ מתח גבוה.

מהו מוט החילוץ?

מוט חילוץ מתח גבוה הוא מוט עם עיקול בסופו, מה שיוצר מעין וו שמאפשר לתפוס אדם בבגדו ולמשוך אותו. מוט חילוץ הוא חלק מתקן בחדרי חשמל ובמקומות נוספים כמו מוסכים העוסקים ברכבים\מכוניות חשמליות, בהם יש חובה להחזיק את המוט הזה וליידע את כולם על הימצאו בכדי שכשמשהו יתחשמל ניתן יהיה כמה שיותר מהר לנתק אותו מהזרם. השימוש במוט פשוט, ברגע ששמים לב שיש מישהו שהתחשמל והוא מחובר למכשיר ממנו הוא התחשמל, כמה שיותר מהר מושכים אותו עם קצה המוט ומנתקים אותו מהזרם. כך גם אם רוצים למשוך אותו בכדי להוציא אותו מחדר חשמל, ניתן לתפוס את האדם שהתחשמל ולגרור אותו.

דברים שחשוב לוודא

בשביל שמוט החילוץ יהיה יעיל במקרה הצורך, יש כמה דברים שצריך לוודא. ראשית, שזהו מוט מחומר מבודד, כך שמי שעושה בו שימוש לא יתחשמל גם הוא ברגע שהוא ייגע באדם שהתחשמל. בנוסף, חשוב לוודא שזהו מוט שיכול להחזיק משקלים כבדים, מה שאומר לפחות סביב ה-90 ק"ג, בכדי שבמידת הצורך ניתן יהיה לגרור אותו בן אדם גם אם משקלו מעל לממוצע. חשוב לוודא שזהו מוט חזק ושהוא עומד בתקנים הדרושים בכדי שניתן יהיה לעשות בו שימוש מהיר ויעיל במידה והוא יצטרך להיות בשימוש.

עדיף למנוע מאשר לטפל

התחשמלות היא תאונה שעלולה להסתיים לא פעם במוות או לכל הפחות, בפגיעה קשה. חשוב לעשות הכול בשביל למנוע התחשמלות ויש כמה דברים פשוטים שצריך לעשות. ראשית, לוודא שאין חוטי חשמל פתוחים שנגיעה בהם עלולה לגרום להתחשמלות. שנית, יש לנעול נעלי מגן שגם מבודדות מפני חשמל. שלישית, מי שעובד בתחום החשמל או מי שמתעסק עם תשתיות חשמל צריך לחבוש כפפות מתאימות, כפפות עם בידוד מתאים שימנעו התחשמלות גם במידה ויהיה מגע עם זרם חשמל. אבל מעל לכל, צריך לפתוח עיניים. צריך לראות אילו סכנות יש בסביבה, צריך לוודא שכל מי שעובד עושה את עבודתו תוך שמירה על עצמו.

חובה ליידע את כולם

מוט חילוץ מתח גבוה יכול להיות קריטי ברגעים כאלו והוא יכול להיות האמצעי שיציל את מי שהתחשמל. אבל חשוב לזכור שרגע כזה בו מישהו מתחשמל הוא רגע בו יש היסטריה מסביב, ואנשים במצבים כאלו לא תמיד יודעים מה לעשות. חשוב קודם כל להירגע ולזכור שנגיעה רגילה במי שהתחשמל עלא תעזור אלא תזיק. בנוסף, חשוב ליידע את כולם איפה המוט נמצא ולהזכיר מידי פעם עוד פעם בכדי שהמיקום ייטמע אצל כל מי שעובד בסביבה. כדאי גם שהמוט ימוקם במקום בולט ושיהיה הסבר על התפעול שלו אחת לכמה זמן.

מוט חילוץ רוכשים מחברה אמינה

אם אתם צריכים מוט חילוץ מתח גבוה לעסק שלכם, למפעל שלכם או לכל מקום אחר בו אתם צריכים אותו, כדאי שתרכשו את המוט מחברה אמינה ואיכותית. עם אמצעים כמו מוט חילוץ אי אפשר לשחק, וצריך שהוא יהיה מוט עם בידוד איכותי וכמובן חזק מספיק. חברה שתמכור לכם מוט כזה צריכה להיות חברה אמינה, חברה איכותית וכזו שעומדת בתקנים הדרושים. אין כמו המלצה מחבר או קרוב משפחה או כל אחד אחר שסומכים עליו על חברה כזו, וחברה כזו תמכור בדרך כלל עוד אמצעים אחרים שיכול מאוד להיות שהם יכולים להיות שימושיים. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר ותרכשו את אמצעי הזהירות האיכותיים ביותר.