כפפות לעבודה במתח

בישראל יש מאות תאונות עבודה מידי שנה. רוב התאונות שאנו שומעים עליהן הן תאונות של נפילה מגובה או נפילה של חפץ כבד על העובד, תאונות שמתרחשות בעיקר באתרי בנייה אבל לא רק. אך יש גם לא מעט תאונות מסוגים אחרים, תאונות שעלולות להיגרם או בגלל אי שימוש בציוד מתאים והיפגעות בשל כך, או בגלל בטיחות לקויה סביבתית, או בגלל אי שמירה על החוקים וכללי הבטיחות מצד העובד או בשל אי העברת הסיכונים מהמעביד לעובד. בשורה התחתונה, יש יותר ויותר נפגעים במהלך העבודה וצריך לעשות הכול כדי לעצור את זה. בכל הקשור לציוד בטיחות, אם העבודה היא במתח גבוה צריך כפפות לעבודה במתח שיהוו קו ההגנה הראשון מפני התחשמלות.

הגורמים להיפגעות בעבודה

אם נרחיב קצת בעניין הסיכויים להיפגעות בעבודה, נראה שיש כמה גורמים שעשויים להשפיע.

  • הטמעת כללי בטיחות – יש עבודות שנעשות בסיכונים שונים ולכל אחד הסיכונים צריך לעשות הערכה. צריך שהעובד יבין באיזו סביבה הוא עובד וצריך להעביר לו את כללי הבטיחות ודרכי ההתמודדות עם המפגעים הפוטנציאליים השונים. כך לדוגמא כשמדובר על עבודה במתח גבוה, עבודה שעשויה להיות מסוכנת, העובד צריך לדעת איך להימנע מסיכונים מיותרים ואילו אמצעי בטיחות עומדים לרשותו.
  • אמצעי בטיחות שלא קיימים או לקויים – יש אמצעי בטיחות שונים בעולם העבודה, אמצעים כמו כפפות, קסדה, משקפי מגן, ביגוד מתאים ואחרים. יש מקרים בהם עובדים לא מקבלים את אמצעי הבטיחות הללו או לא דואגים לעצמם לכאלו במידה והם עצמאיים, ובמקרים רבים אחרים אביזרי הבטיחות הללו לקויים או לא מתאימים לסוג העבודה. כך לדוגמא קסדה צריכה להתאים לאיומים השונים בסביבת העבודה, צריכה להיות עם החוזק המתאים, עם סגירה איכותית ואם היא לא כזו או שהיא לא מתאימה לזוג העבודה, היא לא תהיה יעילה.
  • זלזול או אי יישום מצד העובד – בסופו של דבר, לא משנה עד כמה המעסיק ישקיע בבטיחות העובדים שלו, בסביבת עבודה בטוחה עבורם, בהדרכות ובאביזרים רלוונטיים, אם לכל עובד לא תהיה אחריות על עצמו ועל העובדים שסביבו, אם יהיה זלזול בנהלי העבודה הדרך לתאונת עבודה קצרה. בטיחות היא בסופו של דבר עניין אישי, היא הצורך של כל אחד מאיתנו לשמור על החיים של עצמו, היא היכולת להסתכל מסביב, להיות עירני ולהבין שיש דברים שקודמים לעבודה עצמה. כבר קרו לא מעט מקרים שמעסיקים עשו הכול בשביל לשמור על חיי העובדים שלהם, אך עובדים זלזלו בנהלי הבטיחות מה שקורה בדרך כלל בעיקר באזורים נעלמים מהעין, ואסונות קרו.
  • זלזול מצד המעביד – זלזול כזה יכול להיות גם זלזול מצד המעביד. זה אומר בדרך כלל ניסיון שלו לחסוך על אמצעי הבטיחות כך שהם לא מספיק איכותיים בשביל לתת את המענה הדרוש.

כפפות עבודה ובידוד – חובה לעבודות חשמל!

מי צריך בכלל כפפות עבודה שמבודדות מחשמל? יש כמה אנשי מקצוע שיהיו חייבים אותם. ראשית, חשמלאים. כל עיסוקם הוא חשמל והם כמובן עושים פעולות שונות על מנת להבטיח את עבודתם כמו ניתוק זרם החשמל, אך בשביל להיות בטוחים יותר בעבודה, הם צריכים כפפות לעבודה במתח. שניים הם מפעילי המכונות השונות שגם בהם יש חוטים גלויים לא פעם וחיבורים חשמל, וגם הם צריכים הגנה כמה שיותר הרמטית מפני היפגעות מחשמל. גם קבלנים כמו גם טכנאי חשמל, מי שמבצע עבודות תחזוקה שונות ומי שמתקן מתקני חשמל יהיו חייבים כפפות עבודה במתח, וחשוב לציין גם שהכפפות הללו חשובות מאוד גם למוסכים שעוסקים ברכבים\מכוניות חשמליות מכיוון שגם הם חשופים לסיכון ההתחשמלות.

פרמטרים לבחירת כפפות לעבודה במתח

כפפות לעבודה במתח עשויות להיות שעות רבות על ידיו של מי שחובש אותן וככאלו הן צריכות להיות מתאימות לעבודות כאלו. הנה כמה פרמטרים חשובים בבחירת כפפות לעבודה במתח:

  • רמת הגנה מהמתח הדרוש – זו הסיבה שלשמה התכנסנו כאן, כפפות שאמורות להיות קו ההגנה הראשון בין קו המתח ובין העובד. ככאלו, הן צריכות להיות כפפות שמתאימות למתח בסביבת העבודה, בכדי שיהיה את הבידוד המתאים ובכדי לשמור על מבצע העבודה. זה הדבר החשוב ביותר שצריך לוודא לפני שמתחילים לעבוד באזור בו יש קו מתח.
  • עמידות בפני שחיקה – מטבע הדברים, כמו בכל דבר, ככל שמשתמשים יותר בכפפות הללו הן עשויות להישחק ולהתבלות. כשמדובר על כפפות רגילות, במקרה ה"גרוע" ביותר הן לא תהיינה נוחות. אבל כאן מדובר על בטיחות ברמה הבסיסית ביותר. אי אפשר לקחת סיכון ושחיקה שלהן לא באה בחשבון. לכן חשוב לוודא שאלו כפפות שעמידות בפני שחיקה.
  • גמישות – כפפות צריכות להיות גמישות כמה שיותר, על אף שהן חייבות להיות עמידות וחזקות. העבודה עימן יכולה להיות רציפה וארוכה וחוסר גמישות של הכפפות גם יאריך מאוד את זמן העבודה וגם יעייף את ידיו של המשתמש מהר יותר.
  • עמידה בתקני הבטיחות – כפפות לעבודה במתח הן כפפות שחייבות לעמוד בתקני הבטיחות. יש תקני בטיחות שונים וצריך לוודא שהן אכן עומדות בהן, תקני בטיחות מחמירים שמוודאים שהכפפות כמו כל אמצעי אחר משיגות את מטרתן. אישור עמידה בתקני הבטיחות יעיד על כך שהן מתאימות לעבודה.

לקנות מהחברה הנכונה

לא משנה איפה אתם קונים את כלי העבודה שלכם או אביזרים שונים שנוגעים לעבודה, בכל הנוגע לאביזרי בטיחות כמו כפפות לעבודה במתח, אתם לא יכולים להתפשר על פחות מהטוב ביותר. אתם לא יכולים לקחת סיכון ואתם חייבים לבחור בחברה אמינה וטובה שתספק לכם את הציוד הזה. כדאי לבחון מהו הוותק של החברה כמו גם מי הם העובדים בה וכמובן, את רמת שביעות הרצון של לקוחות החברה.