מהדק קנדי

לכולנו קשה היום לדמיין חיים ללא חשמל. הוא הרי נמצא בכל דבר ודבר בחיינו וקשור לפעולות רבות אותן אנו עושים, החל בקפה של הבוקר שמצריך קומקום חשמלי, דרך התאורה ומכשירי החשמל שסביבנו, וכלה בכל דבר כמעט שאנו צריכים לעשות. אנחנו לוקחים אותו כמובן מאליו ולא יכולים להבין איך פעם אנשים חיו בלעדיו. והאמת היא שאנחנו חיים באמת בדור מיוחד, דור מתקדם בו הכול מונח בכף ידינו ויש לנו אפשרות לעשות דברים שפעם לא יכלו לדמיין. בכל מה שקשור לחשמל, אנחנו רואים את תחילת הדרך ואת סופה אבל לא את מה שבאמצע. אנחנו לא מודעים בכלל לשרשרת הפעולות שקורית בתוך שבריר שנייה, שבריר שנייה בו אנו לוחצים על מתג מסוים ובצד השני נדלק אור או נדלק מכשיר חשמלי.

אבל מסתבר שכדי שמעגל חשמלי ייסגר, צריך לא מעט רכיבים שיעבדו בדרך, מספיק שאחד מהם לא עובד, כל הפעולה עוצרת. אי אפשר להוציא את אחד מהרכיבים הללו ולהמשיך בפעולה, ואדם רגיל שאינו חשמלאי לא מכיר את הרכיבים הללו. אחד מהרכיבים הללו הוא מהדק קנדי, שהוא מרכיב משמעותי בפעולת החשמל. הנה קצת מידע עליו ועל איך משיגים אותו, וכמובן, איך בוחרים את החברה ממנה נרכוש מהדקים קנדיים כמו גם רכיבי חשמל אחרים.

מהדק קנדי – מרכיב חשוב כחלק מסל של רכיבי חשמל

מי שיסתכל בארגז עבודה של חשמלאי עשוי לא להכיר את רוב הרכיבים שיהיו בו. הרי כפי שציינו בני האדם הרגילים לא מודעים למה שקורה מעבר ללחיצה שלהם על המתג, וכאן נכנסים לפעולה אותם רכיבים נסתרים. מהדק קנדי הוא מהדק עם ראש מצופה בנחושת, ראש משושה שהוא אחד ממהדקים רבים אחרים. בין המהדקים הללו יש את מהדק רשת עם ברגי גזירה מנירוסטה דגם DIN, יש מהדקים סופיים, יש מהדק הסתעפות אלומיניום דגם DIN, יש מהדק קומות לחיבור של 3 קומות, יש מהדק זרם מקביל תקן DIN, יש מהדק קשת נירוסטה או אלומיניום ועוד שלל מהדקים אחרים.

אם אתם לא אנשי מקצוע ואתם נשלחים לקנות מהדקים, אתם צריכים לדעת שלכל מהדק יש את התכונות האופייניות לו ואת המטרות אותן הוא יכול לשמש. בשביל לרכוש מהדק חשמל צריך להיות איש מקצוע מהתחום, ואם אתם לא כאלו כדאי שתבדקו בדיוק מה צריך בהתאם להכוונה מקצועית. יש חשיבות רבה לבידוד במכשירי חשמל מכיוון שיש צרכים שונים בהתאם לרכיבים שונים. כשמדובר על רכיבי חשמל אסור לקחת סיכונים וגם כאן, כדאי לוודא שלכלי או לרכיב הדרוש יש את הציפוי המתאים ביותר בשביל בידוד. לא משנה אם זה מהדק קנדי או כל רכיב חשמל אחר שאתם צריכים. אל תיקחו סיכון ותוודאו שהוא בדיוק מה שאתם צריכים בכדי שתקבלו את ההחלטות הנכונות בשבילכם.

דוגמאות להתאמות בין מהדקים ומטרות

אם ניקח לדוגמא מהדק הסתעפות עם 2 ברגים, נראה שהוא מתאים לחיבור של כבלים ספציפיים, כבלי ACSR וכבלי אלומיניום בהסתעפות עם כבלי נחושת. כך גם מהדק קומות לחיבור של 3 כבלים, מתאים אם רוצים שהחיבור יהיה חיבור גשר. יש עוד דוגמאות רבות להתאמות בין מהדקים ובין מטרות שונות, ואתם חייבים לוודא שמה שאתם צריכים הוא מה שאתם לוקחים. אם תבחרו בחירה לא נכונה, ככל הנראה תצטרכו לרכוש שוב מתאם וחבל על ההוצאה הכספית. לא בטוחים מה אתם צריכים? פשוט תתייעצו...

התייעצות עם קולגות

אם אתם צריכים מהדק קנדי, סביר אם כן להניח שאתם ככל הנראה עוסקים בתחום. אם אתם רוצים לעשות את הבחירות הנכונות, אם אתם רוצים לעבוד עם הרכיבים הטובים ביותר ובעיקר המתאימים ביותר, כדאי שתתייעצו עם קולגות ובכלל, עם אנשים שמבינים בתחום ושיוכלו לסייע לכם. הם לא רק יוכלו לסייע לכם לעשות את הבחירות הנכונות בכל הנוגע למהדקים אלא באופן כללי, הם יתנו לכם עצות וטיפים טובים שתמיד יכולים לעזור. הם יוכלו לשתף אתכם בשיטות עבודה שאולי לא הכרתם והם ייתנו לכם עצות שיכולות להיות מאוד שימושיות בשבילכם.

אל תוותרו על התייעצות וייעוץ עם אנשים אחרים בתחום. תחום החשמל הוא תחום נרחב וכל יידע שיועבר אליכם יהיה שווה זהב. יש גם לא מעט חידושים בתחום שכדאי להכיר והחלפת יידע עם אחרים בתחומכם תגדיל אתכם ואותם.

עמידה בתקנים ובטיחות

בבואכם למצוא מהדק קנדי כמו גם רכיבים אחרים לתעשיית החשמל ולא משנה אם אתם אנשי מקצוע בתחום או שלא, אתם צריכים קודם כל לבחור חברה שעומדת בתקנים. יש תקנים שונים בכל תחום שהוא ובטח בכל מה שקשור לחשמל, וחברה שעומדת באותם תקנים תוכל מן הסתם להציג לכם את האישורים הרלוונטיים. היא תוודא שיש אישור תקינות לכל הרכיבים הללו ותמכור רק את מה שנבדק ואושר.

אמינות מעל לכל

אבל אולי הפרמטר החשוב ביותר כשבוחרים ספק, כשבוחרים חברה לקנות ממנה רכיבים בכלל ורכיבי חשמל בפרט הוא האמינות. אתם לא יכולים להתפשר על פחות מהחברה אמינה ביותר שקיימת בתחום, לא יכולים לקחת סיכונים וצריכים את הטובים ביותר. אמינות מוודאים בדרך כלל עם מי שעובד כבר עם החברה ומי שכבר נעזר בשירותיה, ואם יש לכם המלצות על חברה כזו או אחרת מה טוב. אם אתם לא מצליחים לברר לגבי החברה ובנוגע לאמינות שלה, אתם יכולים לעשות את הבירור הזה ברשת. היום כל חברה שתקלידו את השם שלה תקבלו מיד תוצאות ומידע. עם חשמל אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לשחק ולכן אתם חייבים לערוך בירור מקיף על החברה ממנה אתם רוכשים את הרכיבים השונים ובהם מהדק קנדי.