רמזורי התראה

את הרמזורים כולנו מכירים מהיום יום שלנו, מהצמתים בהם יש תנועה, לרמזורים למעשה יש שני תפקידים: תפקיד אחד הוא ויסות התנועה על מנת שניתן יהיה להתנהל בצורה חלקה או חלקה יחסית וכדי שייקבעו זמנים בהם כל צד רשאי לעבור, וכמובן, בשביל לשמור על החיים של כולנו בכדי שלא יהיה מי שיעבור את הצומת במהירות בזמן שרכב אחר חוצה גם הוא את הצומת. הרמזורים הם מערכת של אורות צבעוניים שמוצבת באותם צמתים, מערכת שיש לה שלושה צבעים בדרך כלל. האדום מתריע בפני סכנה, צבע שמבהיר חד משמעית שאין לחצות את הצומת, צהוב שאומר לנו שאנחנו יכולים להתכונן לתזוזה וכמובן, הירוק שמאשר לנו תחילת תנועה.

רמזורים – מאז ועד היום

ההיסטוריה של הרמזורים לא התחילה בעידן המודרני. ההבנה שצריך אמצעי התראה לכבישים קיימת כבר שנים רבות, וכך כבר בסוף המאה ה-18 הומצאו הרמזורים הראשונים שהיו מעששיות בצבעי אדום וירוק. הם היו מיועדים לכרכרות שהיו רתומות לסוסים והצבעים היו כמובן כמו היום – אדום, אזהרה וירוק, אפשרות לתנועה. הרמזורים החשמליים הראשונים הותקנו בשנת 1914 ובהתחלה הצבעים היו הפוכים – ירוק היה סימן לאזהרה ואדום סימן שהכול בסדר ואפשר לנסוע.

היום הרמזורים מוצבים בצמתים והם מתוזמנים ביניהם בצורה אוטומטית. אי אפשר בלעדיהם ותאונה היא רק עניין של זמן כשאין רמזור בצומת גדול. הם מורכבים משלושה צבעים, אזהרה, הכנה לתנועה ותנועה.

מהם רמזורי התראה?

כמו בכביש, כך במקומות רבים ובעיקר בתעשייה צריך מערכות התראה. רמזורי ההתראה הם אלו שממלאים את התפקיד הזה והם יכולים להיות עם שלושה צבעים – אדום, צהוב וירוק ויכולים להיות בני חמישה צבעים ויותר מזה. כמובן שיש גם אמצעי התראה שמיעתיים כמו זמזמים וצפצפות, אך השמיעה במקומות רבים מוגבלת והם לא יספיקו, ורמזור התראה יעשה את העבודה מצוין. שימוש נוסף ברמזורי התראה הוא עבור חירשים במקומות שונים. בני האדם ששומעים יכולים לדעת על סכנות צפויות באמצעות אמצעי שמע שמזהירים אותם, מה שלא כן אנשים חירשים שצריכים לראות את האזהרה במקום לשמוע אותה. רמזורי התראה משמשים למטרות שונות והנה כמה דוגמאות:

כניסה לאזור מסוכן

יש מקומות בהם יש חלקים ואזורים שונים שבזמנים מסוימים הם מסוכנים ובזמנים מסוימים לא. כך לדוגמא במפעלים בהם מתרחשים תהליכים שונים, לעיתים יש מקומות שצריך לאסור את הכניסה אליהם כדי שאנשים אל ייפגעו אך לאחר זמן מה הסכנה חולפת ואין שום בעיה שאנשים ייכנסו. במקרה כזה, רמזורי התראה יכולים לעשות עבודה מצוינת. הם יכולים לשמש כשומר בפתח עם הצבעים המתחלפים שלהם. כולם בארץ יודעים מהי המשמעות של אור אדום, מהי המשמעות של אור צהוב\כתום ומהי המשמעות של האור הירוק. זה אמצעי מעולה בשביל למנוע כניסה מיותרת, אמצעי שיכול להיות יחידני ויכול להיות תוספת לאמצעים אחרים.

אישור להמשיך תהליך

יש מפעלים יצרניים כמו גם מקומות אחרים בהם מתקיימים תהליכים מסוימים, שדורשים התערבות אנושית מידי פעם. התערבות כזו צריכה להיות בזמנים הנכונים ובמקומות הנכונים, וצריך שתהיה התראה מסוימת שמספרת איפה נמצא כרגע התהליך והאם אפשר להתערב בו או שלא. כך לדוגמא במפעלי אלקטרוניקה, צריך שמי שמפקח על מכונות ומיכשור יידע האם הוא רשאי לבצע פעולות מסוימות או שלא. רמזורי ההתראה במקרה כזה יכולים לעשות עבודה מצוינת, במידה כמובן שהם מחוברים למחשב שיודע לנטר את הפעילות ולעדכן מתי ניתן להתערב בתהליך ומתי לא. גם כאן, רמזור ההתראה יכול להיות אמצעי יחידי להתראה או אמצעי שמשתלב עם אמצעי אחר.

התראה על תקלה

רמזורי התראה יכולים להיות גם אמצעי מצוין המבהיר שיש תקלה במכשיר כלשהוא, באמצע תהליך כלשהוא או בכל דבר שהוא. לפעמים צריך לראות משהו בולט כדי להבין שצריך לפעול כרגע בשביל לפתור את הבעיה, ורמזור התראה יכול להיות אמצעי מצוין בשביל לעשות את זה. עם רמזור התראה אפשר לדעת בזמן אמת האם יש בעיה או תקלה כלשהיא והאם צריך להתערב או שהכול בסדר ועובד כמו שצריך ובצורה תקינה. האור האדום הוא סימן לאזהרה שמושך מיד את תשומת הלב, אי אפשר להתעלם ממנו ואפשר מיד להגיב אליו בצורת טיפול בבעיה. אבל איפה רוכשים רמזורי התראה? מה צריך לוודא לפני שמבצעים את הרכישה?

רכישת רמזורי התראה

יש חברות שמשווקות רמזורי התראה. יש רמזורים בעלי שלושה צבעים ויש כאלו שיותר מזה, וצריך כמובן קודם כל להבין מהם הצרכים ומי מוכר רמזור בהתאם לצרכים שלנו. בנוסף, חשוב לבחור בחברה שיש לה ניסיון בתחום, חברה שתוכל לייעץ גם מה הרמזור המתאים ביותר למטרה הספציפית. לפעמים מי שצריך רמזורי התראה לא ממש יודע מה הכי נכון בשבילו ומה הכי טוב לו. חברה מקצועית לא רק תחפש למכור לו אלא תנסה גם לכוון אותו לרמזורי ההתראה אותם הוא צריך. נציג מטעם החברה יבחן את הצרכים של הלקוח ויסביר לו מה הכי נכון ומשתלם בשבילו.

חברה אמינה ובטוחה!

הפרמטר החשוב ביותר לבחירת חברה שמשווקת רמזורי התראה הוא אמינות החברה. מדובר הרי באמצעי התראה שיכול להציל חיים או למנוע נזק גדול שיעלה המון כסף, ואתם צריכים לוודא שהחברה שעומדת אחריו זו חברה שאתם יכולים לסמוך עליה. זו צריכה להיות חברה עם רמת אמינות גבוהה, חברה שעומדת בסטנדרטים הדרושים ושלא מתפשרת על איכות כמו גם על בטיחות. חברה כזו תהיה עם מספיק ממליצים בשבילכם, בשביל שתוכלו לדעת מי היא ומה היא. אפשר גם לחפש מידע עליה ברשת ולנסות להבין האם היא חברה שאפשר וכדאי לרכוש ממנה. חשוב כמובן לנטר בחוכמה את ההמלצות או אי ההמלצות ולהבין האם הן אמיתיות או מזוייפות.