megger Israel - מותג מוביל בתחום בקרת מוצרי החשמל

חשמלאים וטכנאים למוצרי חשמל שונים זקוקים לציוד עבודה אמין, בטוח ונייד, לאיתור תקלות ולבדיקות לצרכי בקרה, בניהן בדיקות רמת הבידוד וההולכה החשמלית במוצרי חשמל ואלקטרוניקה. בחירה של ציוד הקבע ומוצרי המדידה היא בחירה המצריכה ידע, התאמה לאופי העבודה ורמת דיוק ואיכות גבוהה.

בדיקות מתח, הארקה ורמת בידוד מתבצעות במטרה ליישם מספר אלמנטים חשובים:

  • שימור מוצרים והארכת חיי מדף
  • חיסכון אנרגטי בצריכת החשמל
  • בטיחות
  • איתור תקלות וטיפול בליקויים
  • ניטור יעילות

על מנת להביא את כל אלה לידי ביטוי נעשה שימוש במכשירים מובילים אשר ביכולתם למדוד את עוצמות המתח החשמלי העובר בין הרכיבים השונים במוצר. בעוד שרכיבי הנחושת המהווים את בסיס האנרגיה של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה הם בעלי יכולת הולכת זרם חשמלי עצום, חומרים בעלי יכולת בידוד דוגמת גומי, פלסטיק וחומרים נוספים, מספקים מעטפת חיצונית אשר מפחיתה באופן משמעותי את עוצמות הולכת הזרם החשמלי וקרויים בשפה המקצועית חומרים מבודדים.

השליטה בעוצמות הולכת הזרם החשמלי נקבעת על פי עוצמת המכשיר וצרכיו, ויכולת הבידוד המתקיימת באמצעים אלה מספקת רמת בידוד גבוהה ויכולת דיוק ושליטה בעוצמה ובזרם המועבר דרכם.

על פי תקני מכון התקנים הישראלי ומכוני תקנים לאיכות ולבטיחות בעולם כולו, נדרשת בדיקה מחמירה למוצרים אלה, אשר בין היתר תבטיח כי המכשיר עומד בתנאי הבידוד הנדרש ממנו, וזאת לצד הולכת זרן חשמלי כנדרש ברמת דיוק גבוהה.

מבין מוצרי הבדיקה והמדידה בעולם תעשיית החשמל מובילה את השוק חברת megger Israel אשר מהווה שלוחה לחברה בינלאומית אשר מקורה בבריטניה, פועלת בשוק העולמי קרוב למאה ושלושים שנים, מעסיקה מאות ואלפי עובדים בתחומי המחקר, הפיתוח והייצור של מכשירי מדידה וציוד בדיקה לחשמלאים.

מוצרי megger Israel בולטים בתעשיית החשמל הן במעבדות ומכוני בדיקה, הן לצרכי בקרת איכות מחמירה והן על ידי אנשי השטח הרבים, מטעם חברות המשווקות מוצרי חשמל ומספקות שירותי אחריות ותיקונים ובאופן פרטי.

בדומה לבמבה ולפלאפון, גם חברת megger Israel (כשלוחה של MEGGER העולמית כמובן) זכתה להפוך למותג כאשר שמה מזוהה לא רק עם החברה ומוצריה, אלא גם מונח בשפה המתאר את אופי המוצר. כל חשמלאי מתחיל מחפש אחר מכשיר מגר הבא לתאר מכשיר מדידה המבצע בדיקה לרמת הבידוד ולרמת רציפות הזרם והכיול במכשירים חשמליים. בדומה לילד שמבקש במבה ולא חטיף בוטנים או למבוגר הרוכש פלאפון ולא מכשיר סלולרי, הפכה גם מגר לשם תיאור למוצר המתחבר לערכים ולמוניטין של megger Israel.

megger Israel מביאה לצרכן הישראלי לא רק מוצרי בדיקה בתחום הבידוד, כי אם מערך כולל של כלי עבודה למדידה ובקרה בתחום החשמל, בהיקפים שונים ובהתאמה אישית לכל צורך. בין מוצרי megger Israel המובילים בשוק:

מגר אדמה - סדרת מכשירים מבית megger Israel אשר ייעודם הוא בדיקת התנגדות האדמה בשיטות שונות. הבדיקות מבוצעות באמצעות הצבת אלקטרודות בשטח הנמדד ובקרת מדידה באמצעות שימוש בצבת זרם אשר מספקת תוצאה מדויקת של עומק ההתנגדות. בדיקות אלה נדרשות בתהליכי בינוי ובהתקנה וחידוש של מערכות חשמל במבנים.

מכשירי מדידה לבדיקת הארקות וממסרי פחת - תפקיד ההארקה הוא חיבור חשמלי בין הגוף המוליך זרם חשמלי לתשתית והיסודות, וזאת באמצעות רכיב בעל יכולת הולכה חשמלית בעל התנגדות נמוכה. איכות ההארקה נמדדת בהתנגדות הכוללת שבין הגוף לאדמה, וככל שזו קטנה יותר, ההארקה נחשבת לטובה יותר. מדידת עוצמות ההולכה החשמלית בעת פעולת ההארקה חשובה למניעת עליית מתחי מגע, הגנה מפני זרמי יתר, הגנה מפני ברקים ושמירה על אורך חיי ציוד אלקטרוני וחשמלי. חברת megger Israel מייצרת ומשווקת מכשירי מדידה דיגיטליים, ניידים ובעלי רמת דיוק גבוהה במיוחד.

בודקי בידוד במתח גבוה - בדיקת הבידוד המבוצעת על ידי מכשירי מגר מתבצעת ביחס לעוצמות המתח החשמלי המיועד למכשיר, כאשר מכשירים בעלי צריכת מתח גבוה דורשים אפיון שונה של מכשירי בדיקה.

מכשירי בדיקה בעבור ציוד מטלטל - ציוד מטלטל זוכה לרגישות יתר לרכיבים האלקטרוניים ומדי הבדיקה המיועדים למכשירים אלה מותאמים ברמת דיוק גבוהה לצורך זה.

מכשירים משולבים - במטרה לספק מספר פתרונות בדיקה ומדידה במכשיר אחד משווקת חברת megger Israel מכשירים משולבים המאפשרים נוחות וניידות לצד מתן כל הפתרונות במכשיר אחד. בין הבדיקות המתאפשרות במכשירי מגר מבית megger Israel נמצא בדיקות טיב הבידוד, ממסרי פחת, סדר פאזות, מדידת הארקה ובדיקות נוספות. חשוב לבחור במכשירים מדויקים המספקים בדיקות רלוונטיות רבות ככל הניתן, הן משיקולי נוחות והן משיקולי עלות וחיסכון.

קדמה טכנולוגית והשפעתה על תחום בקרת מוצרי חשמל

בניגוד למכשירי המדידה האנלוגיים המסורתיים אשר הביאו יעילות ורמת דיוק לצד פשטות השימוש וחד-גוניות, הטכנולוגיה החדישה והמתפתחת הביאה מגוון מכשירי מדידה דיגיטליים אשר בכוחם לספק מערך שירותים מלא לאנשי המקצוע וללקוחות הקצה. במכשירי המדידה הדיגיטליים ניתן למצוא צגים דיגיטליים חדים להצגת התוצאה, חיבור אלחוטי למחשב לשידור תוצאות הבדיקה בזמן אמת למערכות ותוכנות המוגדרות מראש. מכשירים אלו מוגדרים תחת קטגוריית רב מודד ונחשבים למתקדמים בתחומם. חברת megger Israel מספקת מבחר דגמים חכמים מסדרת רב מודד המובילים את השוק בתחומם.

תקן  9001 ISO הניתן על ידי מכון התקנים הישראלי מגדיר תו תקן מחמיר לאיכות. תו תקן זה בוחן את הפרמטרים אותם הוא בודק בהשוואה לתווי תקן בינלאומיים מוכרים בארה"ב ובאירופה ואינו נופל מהם בחומרתו. תקן זה מתייחס למערכת ניהול איכות ומבטיח כי המוצר מיוצר על פי מודל להבטחת איכות בתכנון , פיתוח, ייצור, התקנה, שירות ותחזוקה. ברכישה של מוצרי בטיחות מתחום החשמל מומלץ לעבוד עם חברות ישראליות אמינות ובעלות מוניטין, הנושאות תו תקן זה ומחזיקות בתווי תקן לאיכות ובטיחות לכל המוצרים אותם הן מייבאות.