כלי עבודה בחשמל - כלים מתקדמים לאיתור ליקויים ולבטיחות בחשמל

חשמלאים העובדים בעבודות שטח או במעבדות זקוקים לכלי עבודה מקצועיים, איכותיים ומותאמים לאופי עבודתם. אחד האלמנטים הבולטים בבחירה של כלי עבודה בחשמל הוא נושא הבידוד, כאשר נושא הבטיחות מחייב שימוש בכלי עבודה מבודדים שיגנו על המשתמש.

כלי עבודה בחשמל מתחלקים לקטגוריות רבות, בניהן כלים ידניים וכלים חשמליים, מוצרי בדיקה ומדידה וכלי עבודה, הלחמה ומוצרי חיווט וחוטים. בין הכלים ניתן למצוא מוצרים מתכלים וכלי עבודה קבועים, כאשר כל חשמלאי על פי אופי עבודתו מכיר את היחס והשימושים השונים.

קיים הבדל בין אבזור ארגז כלי עבודה בחשמל הנרכש לחשמלאי עצמאי מתחיל לראשונה לציוד מתכלה הנרכש באופן שוטף להשלמות או למוצרים קבועים המוחלפים עקב תנאי בלאי או רצון לשדרוג טכנולוגי.

כלי עבודה בחשמל המיועדים לחשמלאי המבצע פעולות שטח חייבים לספק פתרון ניידות ונגישות, נוחות ומאגר אנרגיה באמצעות סוללות מתחלפות או נטענות. סוללות הליתיום הנטענות מהוות מוצר שימושי ומוביל בכלים אלו בזכות אורך חייהן, שימוש רציף ואמינות שהן מספקות.

כלי עבודה בחשמל- מוצרים  מובילים

מגר - מגר הוא המכשיר המוביל והנדרש ביותר עבור כל חשמלאי, עצמאי, שכיר, איש שטח או עובד מעבדה. מגר הוא מוצר בדיקה המודד את הבידוד בהתקן החשמלי ואת עוצמות הולכת הזרם החשמלי. מכשיר מגר מאתר ליקויים בבידוד וזליגה של זרם חשמלי. זליגה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בין שני מוליכים חשמליים או לחילופין זליגה מטה, כלפי האדמה והתשתית. זליגת מתח חשמלי מעל לשלושים מיליאמפר תביא לנפילת הפחת (במערך חשמלי ביתי וסטנדרטי). מכשירי המגר מבצעים את הבדיקה ברמת דיוק גבוהה (על פי איכות וטיב המכשיר), קיימים בגרסה אנלוגיל ופשוטה ובגרסה דיגיטלית מתקדמת וחכמה, ואף משולבים במכשירים טכנולוגיים מתקדמים המבצעים מספר בדיקות במכשיר אחד.

מוצר משלים למכשירי המגר הוא הנתיך - מוצר מתכלה ובעל בלאי סביר הנדרש להחלפה מדי תקופה/ מספר שימושים. מומלץ לרכוש נתיך עבור מגר מבית היצרן של המכשיר.

חשוב לדעת כי חברה מובילה בתחום מכשירי המגר בפרט ובתחום כלי עבודה בחשמל בכלל היא חברת MEGGER האנגלית, המספקת מוצרי איכות בתחום הבידוק והבקרה בחשמל ליבואנים בעולם כולו.

מכשירים לבדיקת הארקות וממסרי פחת - הארקה תקינה מהווה מסלול יציאה לזרם חשמלי במקרה של קצר ושחרור זרם חשמלי עודף במעגל החשמלי. הארקה לא תקינה תביא לריבוי תקלות וליקויים ואף עלולה לסכן חיים. החוק בישראל משנת 1978 מחייב בנייה של מבנים הכוללים אמצעי הארקה, וההמלצה בבתים כאלה היא ביצוע של בדיקת הארקה מדי עשר שנים. בבתים שנבנו קודם לכן ואינם כוללים מכרך מסודר של אמצעי הארקה הבדיקה נדרשת מדי חמש שנים- וזאת לצרכי בטיחות. מעבר לבדיקה השגרתית בדיקת הארקה נדרשת כאשר מזהים בבית תופעות חוזרות של מכשירים המביאים לקצר חשמלי, שקעים חשמליים המשנים את צבעם, ריח של שרוף שלא ברור מה מקורו ותחושה של זרם חשמלי במים זורמים.

ממסרי פחת הם מפסקי מגן המנתקים באופן אוטומטי את מערכת החשמל ממקור המתח במקרה של זיהוי זליגת חשמל וליקויים בעוצמות הזרם החשמלי המועבר במערכת. למעשה ממסרי הפחת מהווים חלק בלתי נפרד ממערך ההארקה והבטיחות בחשמל במבנים.

מכשירים לבדיקת הארקה וממסרי פחת קיימים בהתאמה לעוצמות הולכה חשמלית שונות, כמכשירים עצמאיים או כמכשירי בידוק משולבים. המכשירים המתקדמים מלווים בצג דיגיטלי, זיכרון נייד ורמת דיוק גבוהה במיוחד.

מצלמות טרמיות - מצלמות טרמיות מהוות ציוד בדיקה מתקדם ואיכותי. בעוד שבעבר נאלצו אנשי מקצוע לחדור לעומק תשתית הבינוי במטרה לאתר תקלות או לחילופין לבצע הערכה בלבד על סמך התנהגות ותסמינים, כיום באמצעות מצלמות טרמיות מתקדמות וחכמות ניתן לקבל תמונת מצב מלאה של חיווטים, זרימה ותקלות, גם כאשר אלה אינם גלויים אל העין. גם תשתיות הגז והאינסטלציה זוכות לעבודה המתקדמת ולדיוק יוצא דופן באבחון תקלות, ללא צורך בגרימת נזק לתשתית שלא לצורך. קיימות מצלמות טרמיות הכוללות אינפרא אדום, מד טמפרטורה, אינפרא לייזר ויישומים מתקדמים נוספים.

מכשירי מדידה ידניים - עולם החשמל מושתת על רמת דיוק גבוהה של כל הרכיבים המאפיינים אותו, שליטה בהולכת החשמל, ברמת הבידוד, בטמפרטורות ובתנאי הלחות וזאת לצד פרמטרים רבים בהתאם לצורך, למבנה או למוצר. חשמלאי מקצועי תמיד יהיה ערוך ומוכן באמצעות מכשירי מדידה ניידים ונישאים המאפשרים לו לקבל את תמונת המצב המלאה לכל ליקוי או תקלה בזמן אמת, וכמובן לצד הכלים המתאימים לטיפול בתקלה בבטיחות מלאה. מכשירי המדידה המאפיינים ארגז כלי עבודה בחשמל הם רבים ונותנים מענה לצרכים רבים בניהם: צבת מודד זרם, מדי טמפרטורה, מדי לחות, מדי זרימת אוויר, מדי סיבובים ותנועה, מדי עוצמות רעש, בודק סדר פאזות, מדי מרחק, מכשירי כיול, מגלה מתכות, בודק מצברים, מד מרחק ורבים נוספים.

נעלי כבל - נעלי כבל הם למעשה פרופילים בגדלים שונים ממתכת או מנחושת, המיועדים לנעול כבלים זה לזה בנעילה מדויקת בלחץ ותוך שמירה על מעבר הזרם הרצוי בכבל החשמלי. נעלי כבל הם בבחינת מוצר מתכלה אשר כל חשמלאי זקוק לו, הן לצרכי בניה ויצירה של מוצרי חשמל והן לצרכי תיקונים וטיפול בליקויים. חשוב לבחור בנעלי כבל המתאימים למוצר ולחיווט החשמלי, וחשוב לא פחות מכך לשאת מכשיר מקצועי ואפקטיבי הוא נועל מכשירי כבל, המאפשר את הפעלת הלחץ העוצמתי והמדויק היוצר את החיבור הנכון בין הנעל לכבל תוך שימוש הפעולה הרצויה בבטיחות מלאה. קיימים לוחצי נעלי כבל בעלי בידוד או ללא בידוד, כאשר בכל מקרה נדרש יצירה של תנאי בידוד בעבודה עמם, מה שהופך את הלוחצים המבודדים לאיכותיים ומתאימים יותר לכל סוגי העבודות, בשטח ובמבנה.

ליעוץ מקצועי, פנו אל המומחים, אוריאל שי בע"מ.