מדי טמפרטורה - איך זה עובד בפועל?

מדי טמפרטורה - איך זה עובד בפועל?

כולנו מכירים את מדי הטמפרטורה של הגוף או בשמם השני – מדי חום. ואכן, מדידת חום הגוף חשובה בעיקר כשחולים, אך ישנם גם מדי טמפרטורה לתעשיות השונות ולאו דווקא בתעשיית הבריאות. מדידת טמפרטורה יכולה להתבצע בשביל לזהות תקלה כלשהיא או בשביל לוודא תקינות של מכשיר או כל דבר אחר, ויש מדי טמפרטורות שונים מתקדמים מאוד שמאפשרים לזהות שינויי טמפרטורות במהירות. אחד מהשימושים הנפוצים ביותר הוא של האינסטלטורים בזיהוי של נזילה בקיר במקום שאי אפשר להגיע אליו בקלות בלי לשבור את הקיר, ועם מד טמפרטורה כדוגמת מצלמת וידאו עם מדידת טמפרטורה אינפרא אדום אפשר לעשות את זה.

מדי טמפרטורה אוריאל שי

איתור נזילות

מצלמת וידאו עם מדידת טמפרטורה אינפרא אדום יכולה לשמש בשביל איתור מהיר של נזילות וטיפול בהן. תארו לעצמכם את עצמכם נמצאים בבית ולפתע אתם מגלים רטיבות בקיר. זה אומר שיש איזו שהיא בעיית אינסטלציה וזה אומר שצריך לאתר אותה ולפתור אותה, אחרת מהר מאוד יהיה לכם עובש ונזקים משמעותיים. פעם, האופציה היחידה הייתה לשבור את הקיר ולזהות את מקור הנזילה מה שהיה גורם נזק משמעותי. היום עם מד טמפרטורה כזה ניתן לזהות במדויק את המיקום של הנזילה. כך ניתן לחסוך לא מעט כסף כמו גם לא מעט בלגן לדיירי הבית, וכך ניתן לפתור את הבעיה בקלות ובמהירות.

איך זה עובד בפועל?

מד טמפרטורה שאמור לזהות נזילות בקיר עובד בצורה חכמה ומדויקת. יש הבדלי טמפרטורות במקומות שונים בקיר בהתאם למרחק מנקודת יציאת המים. אם ניתן לזהות את הבדלי הטמפרטורות הללו ניתן לזהות את מקור הנזילה, ואת זה ניתן לעשות עם מצלמת וידאו עם מדידת טמפרטורה אינפרא אדום. מצלמה כזו מצלמת את הקיר ומספקת חיווי למסך האחורי, חיווי של הטמפרטורה בכל נקודה ונקודה וכך ניתן להשוות. לאחר שמשווים בין הנקודות השונות בקיר ורואים את הבדלי הטמפרטורות ניתן לדעת בקלות איפה הבעיה ולפתור אותה.

מתי ניתן לעשות שימוש במד טמפרטורה בנוגע לאינסטלציה

שימוש במד טמפרטורה בתחום האינסטלציה הוא קודם כל כפי שציינו כשמזהים רטיבות בקיר, וכך ניתן במהירות לפתור את הבעיה לפני שהיא תתרחב. אך גם כשהנזילה עדיין לא דרמטית וכשיש "רק" עובש וכתמים קטנים ניתן לזהות בעיה כזו עם מד טמפרטורה, וכדאי לעשות בו שימוש מבעוד מועד. בנוסף, עם מד טמפרטורה ניתן לעשות סריקה של שטחים גדולים מה שאומר שניתן לעבור על כל הבית בשביל לזהות נזילות. זה הכרחי כשלדוגמא בודקים בית יד שנייה לפני שקונים אותו וזה יכול להיות קריטי לעניין העלות מכיוון שתיקון של בעיית אינסטלציה חמורה יכולה להגיע לסכומי כסף גדולים. כך גם ברכישת בית חדש, אם הדיירים לא בטוחים שהצנרת אכן איכותית וחדשה הם יכולים לבצע בדיקה על ידי אינסטלטור באמצעות מד טמפרטורה.

שימוש במד טמפרטורה בתעשיית החשמל

בתעשיית החשמל, עושים שימוש במדי טמפרטורה אינפרא אדום. יש מערכות חשמליות שיש עליהן לעיתים עומס יתר מה שעלול לגרור תקלות ובעיות וחמור מכך, במקרים מסוימים זה אף עלול להיות מסוכן ולכן חשוב לנטר את הטמפרטורה מידי פעם. מערכת חשמל שהתחממה ייתר על המידה עלולה להתלקח או להתפוצץ ומדידה שלה בתדירות גבוהה תמנע את זה, תמנע נזק כספי גדול שיכול להיות כתוצאה מכך כמו גם תמנע פגיעה בחיי אדם.

מד טמפרטורה לייזר

מד טמפרטורה לייזר נמצא היום בשימוש רב בתעשיות השונות והן במגזר הפרטי והביתי. הוא מאפשר למדוד טמפרטורה בלי שיהיה צורך לגעת באובייקט, והתוצאה מגיעה במהירות הבזק ומופיעה על פני המכשיר. הם נחשבים למדויקים מאוד וניתן למדוד איתם כמעט כל ציוד שהתחמם כמו גם מעגלים חשמליים.

מד טמפרטורה אינפרא לייזר

שימושים למד הטמפרטורה

יש אם כן אין ספור שימושים למד הטמפרטורה והנה כמה מהם

  • בדיקה של ציוד אלקטרוני וזיהוי של נקודות חמות בו.
  • בתשתיות מבודדות שונות – מציאת פגמים וחורים.
  • בדיקה ואיתור של עומסים גבוהים במפסקים תרמיים אוטומטיים.
  • בדיקה של כל ציוד מסתובב שהוא כמו מנועים, ומדידת הטמפרטורה בשלבים שונים של ההפעלה.
  • זיהוי של נתיכים שקרובים להגיע לקצה גבול היכול שלהם.
  • בתעשיית הקירור – מדידת טמפרטורה בנקודות שונות. כך לדוגמא ישנם חדרי קירור בהם צריכה להיות טמפרטורה מסוימת בכל נקודה בחדר, ועם מד טמפרטורה לייזר ניתן לדעת במהירות מהי הטמפרטורה בכל נקודה כזו.

כמה דברים חשובים בנוגע לדיוק של מד טמפרטורה לייזר

אם אתם עושים שימוש במד טמפרטורה לייזר, לאחר שאתם נכנסים לחלל בו תבצעו את הבדיקה חכו כמה דקות. שינויי טמפרטורה משמעותיים בין חלל לחלל יכולים להשפיע על רמת הדיוק שלו, כך לדוגמא מעבר מסביבה קרה לחדר חם יכול להשפיע על הדיוק. בנוסף, אובייקטים זוהרים או מבריקים עלולים אף הם להשפיע על הדיוק של מד הלייזר ולכן כדאי להדביק איזולירבנד על השטח הנמדד בכדי לקבל את התוצאה המדויקת.

לרכוש את מד הטמפרטורה המדויק והאיכותי ביותר

בבואכם לרכוש מד טמפרטורה, ולא משנה אם זה מצלמה טרמית אינפרא אדום או מצלמת וידאו עם מדידת טמפרטורה אינפרא אדום או מד טמפרטורה אינפרא לייזר כמו גם כל מד טמפרטורה אחר עליכם לוודא כמה דברים. ראשית, שהיצרן עצמו הוא יצרן מוכר בתחום ושאתם רוכשים מכשיר איכותי. שימוש במד טמפרטורה לא מדויק או לא תקין לא רק ישבש את הבדיקה אלא גם עלול לגרום נזקים. שנית, חשוב שהחברה ממנה אתם רוכשים את המכשיר היא חברה עם ניסיון, חברה שכבר קיימת שנים רבות בתחום ויש לה מוניטין. עם חברה איכותית, רצינית ובעלת ניסיון ועם יצרן טוב, סביר להניח שאתם עושים עסקה טובה ושתקבלו תמורה לכסף שלכם.

ליעוץ מקצועי, פנו אל המומחים, אוריאל שי בע"מ.