ארגז כלי עבודה: כלי העבודה החשוב ביותר שלך

ארגז כלי עבודה: כלי העבודה החשוב ביותר שלך

אנשים עובדים זקוקים לכלים מקצועיים משלהם, זוהי עובדה קיימת, המוכחת בכל יום מחדש בשטח. לא תוכלו לפתוח אום, להבריג בורג, למדוד מרחק, או אפילו לעטוף כבל חשוף, במידה ולא יעמדו לרשותכם כלי העבודה, הציוד והאביזרים המתאימים. עם זאת, עם כל אלפי המאמרים הקיימים ברשת העוסקים בדרכים לבחור את כלי העבודה המתאימים והיעילים עבורכם, איכשהו, נשמט חלקו של כלי העבודה החשוב ביותר שלכם - ארגז הכלים, ה"בית" של כל כלי העבודה, זה ששומר עליהם מרוכזים במקום אחד, מאפשר לכם להעביר אותם יחד ומסודרים ממקום למקום, זה שמלווה אתכם, יד ימינכם כאנשי מקצוע.
כיצד בוחרים את ארגז כלי העבודה שלכם?

רגע, למה אני בעצם צריך ארגז כלי עבודה?

אם אתם חובבנים המבצעים תיקון ביתי פה ושם, אולי, עוד איכשהו תצליחו להתחמק מהצורך בארגז כלי עבודה מסודר, אבל, כאשר מדובר באנשי מקצוע הזקוקים לכלי העבודה שלהם זמינים, כשירים, מסודרים בהישג יד, אין ספק כי ארגז כלי עבודה מספק את הפתרון הטוב ביותר לכל הדרישות הללו. ישנו מגוון גדול של ארגזי עבודה, החל מהקטנים, הפשוטים הזולים העשויים פלסטיק ומסוגלים לאחסן את הציוד הנדרש לתיקונים ביתיים קטנים (כמו פטיש קטן, קאטר, פלאייר, איזולירבנד, שני אטמים לאינסטלציה, קופסת מסמרים, קופסת ברגים וזהו) ועד לארגזי כלי העבודה המקצועיים והגדולים (שבינינו? מהווים את ה"חלום הרטוב" עבור רובנו). בין לבין, קיימים עשרות סוגים של ארגזי כלי עבודה, הנבדלים האחד מהשני בקיבולתם, בצורת הסידור הפנימית שלהם, באופן פתיחתם, באופן הניוד שלהם, במשקלם, בחומר ממנו הם עשויים ו... טוב, כבר הבנתם את הפואנטה, יש מבחר ענק.

כיצד בוחרים את ארגז כלי העבודה שלכם?

הבסיס לבחירת ארגז כלי העבודה הנכון הוא הצורך שלכם. כלומר, אם יש לכם X כלים קבועים בהם אתם משתמשים, בחרו בארגז הכלים הנוח ביותר לאחסון אותם X כלים. כזה שיתאים להם מבחינת הקיבולת, מבחינת סידור החלוקה הפנימית וכד'. אם אינכם אנשי מקצוע, אבל עדיין יש לכם כמות כלי עבודה גדולה, תוכלו לחלק את כלי העבודה שלכם למספר ארגזי כלי עבודה שונים, על פי התחום בו הם נדרשים, למשל, ארגז כלי עבודה לטיפול בחשמל יכיל טסטרים, איזולירבנד מבודד ומקלף חוטים, בעוד ארגז הכלים של האינסטלציה יכיל גומיות, אטמים, סרט טפלון, חומרי איטום וכן הלאה. בכל אחד מארגזי כלי העבודה מומלץ להחזיק, בנוסף לכלי העבודה, באופן מסודר את כל החלקים הקטנים החד פעמיים (כמו ברגים, אומים, אטמים, טבעות, מסמרים וכן הלאה) בקופסאות קטנות ומאורגנות, הנושאות תווית עם תכולתן. הדבר מתגלה כיעיל מאד במידה ואתם עובדים עם מישהו שמבין בנושא הרבה פחות מכם, שולחים אותו להביא משהו מארגז הכלים ונאלצים להסביר לו במשך רבע שעה מה בדיוק אתם רוצים שיביא משם.

כיצד מסדרים את כלי העבודה בארגז הכלים?

לארגזי כלים ישנן מספר מטרות

הראשונה בהן, היא לרכז את כל כלי העבודה במקום אחד ולאפשר ההעברה מרוכזת שלהם ממקום למקום. האמת? זה יכול להתקיים גם אם ארגז כלי העבודה שלכם לא יהיה בהכרח מסודר. המטרה השנייה הינה להגן על כלי העבודה הנמצאים בו מפני פגיעה, וכאן, מתחילה חשיבותו של ארגז כלי עבודה מסודר להופיע. תארו לכם ארגז כלים במצב בו אין הפרדה, למשל, בין השפיץ פלאייר לאטמי האינסטלציה מגומי. כל טלטול של ארגז הכלים יחכך את חוטמו של השפיץ פלאייר כנגד הגומי של האטמים, ועד מהרה, האטמים יהפכו לבלתי שמישים. המטרה השלישית של ארגז כלים היא לאפשר לכם למצוא את כלי העבודה שלכם במהירות האפשרית. גם כאן, לארגז כלים מסודר, אשר בו כל כלי, מברג או ציוד נמצא בתא קבוע משלו, יש יתרון ניכר. במבט אחד אתם יכולים למצוא את כלי העבודה הנדרש, לראות אם הוא חסר, ואם הוא חסר, כבר מיד לצאת לחפש אותו. הרבה יותר קל לאתר כלי ששכחתם מיד לאחר ששכחתם אותו, מאשר לנסות להיזכר היכן איבדתם אותו, רק בפעם הבאה שתזדקקו לו.

אם כך, ארגז כלי עבודה חייב להיות מסודר בצורה הנכונה והמתאימה לכם אישית. למשל, כלי העבודה בהם אתם עושים שימוש רב יותר ימוקמו במקום נגיש יותר בעוד כלי העבודה הפחות שימושיים, יכולים להיות מאוחסנים בתחתית הארגז. או, בכלל שלא להיכנס לתוכו, אופציה יעילה במיוחד עבור ארגזי כלים הנישאים ביד ולא מוסעים על גלגלים, אשר בהם כל כלי עבודה הוא מיותר ואיננו משמש אתכם, מוסיף על משקל שלא לצורך ומכביד על נשיאתם.

לסיכום: כלי עבודה חשובים מאד לאנשי המקצוע, והם גם חשובים במידה ואתם משפצים או מתקנים חובבנים, אשר זקוקים להם רק בין קירות ביתכם. אבל, הרבה לפני שאתם חושבים על איזה עוד כלי עבודה חדש אתם יכולים לרכוש, חישבו על הדרך בה אתם תאחסנו אותו, על ארגז הכלים. לעיתים, תגלו, כי ישנם כלי עבודה שמטבעם נועדו להיות מאוחסנים בצורה נוחה בארגז הכלים (למשל מברגים), מול כלי עבודה שמגיעים בווריאציות ובגדלים שונים, שחלקם יתאים לארגז הכלים שלכם וחלקם לא. במידה מדובר בכלי חיוני ספציפי שאין לו חלופה המתאימה לארגז הכלים שלכם, תוכלו לרכוש אותו ולשבור את הראש מאוחר יותר בנוגע לאחסונו. אבל, ככלל, מומלץ להעדיף את הכלים שישתלבו מבחינת צורתם ומידותיהם ב"בית" של כלי העבודה שלכם, ארגז כלי העבודה.

ליעוץ מקצועי, פנו אל המומחים, אוריאל שי בע"מ.